Prohledat tento blog

pondělí 14. března 2016

5. lekce II. skupina

5. lekce II. skupina


Máme za sebou 5. lekci a já mám napsat, co jsme v této lekci dělali. (Já mám WORD 2013, tak to bude přizpůsobeno tomuto programu.) Tak hurá do toho.
Na začátku hodiny jsme si zopakovali minulou látku. Sousedovi po levé ruce jsme sdělili název našeho místa, o kterém bude psát on, a sami jsme dostali od souseda po pravé ruce název jeho země. Zopakovali jsme si tím celý domácí úkol a minulou lekci, ale s jinou zemí. Ukázalo se, kdo látku ovládá a kdo nepracoval sám, nebo kdo to tak úplně nepochopil. Bylo nám znovu vysvětleno vše, co jsme nevěděli, nebo udělali chybně. (Ivetka má opravdu trpělivost.)
Pokračovalo se vysvětlováním – co to jsou odrážky, jejich používání, vzhled a funkci v textu. Dozvěděli jsme se o možnosti vytvoření číslovaného seznamu. Prakticky jsme si to vyzkoušeli na textu – „Seznam věcí na dovolenou“. Měli jsme to uspořádat pomocí odrážek, které mohou mít různé uspořádání a vzhled. Já jsem vše potřebné našla v horní liště – DOMŮ – ODSTAVEC – ODRÁŽKY, ČÍSLOVÁNÍ, ODSAZENÍ.
Měli jsme vytvořit tabulku o 4 řádcích a 3 sloupcích s tím, že první řádek obsahuje jenom text a není dělen do sloupců.
Další 3 řádky a sloupce měli obsahovat text a čísla, učili jsme se to napsat a správně uspořádat. Do horního (nedělného) řádku jsme napsali VÝDAJE. S tabulkou si lze pohrát – je spousta možností úprav, textu i vzhledu tabulky. Já jsem tabulku našla v horní liště – VLOŽENÍ – TABULKY. Zde jsem vybrala vzhled tabulky a zadala uložit tabulku.
Důležitý je i pravopis. Můj program umožňuje nastavení automatických oprav textu i nastavení tvrdých mezer, takže se tím nemusím zabývat při psaní. Kliknu na SOUBOR – MOŽNOSTI – vyberu v nastavení, co chciOK – a je to. Na horní pravý kraj jsem si umístila ikonu pro opravu pravopisu. Je to velká výhoda. Pokud udělám nějakou chybu, program mě na to upozorní a nabídne možnou opravu. Tvrdé mezery (pevné mezery) hlídá program sám, jenom si musím hlídat čísla.
Bylo nám vysvětleno, co je to ukotvení obrázku a jak na to. Obrázek nám neutíká, pokud ho chceme umístit do textu. Zůstane tam, kde ho chceme mít.
Dostali jsme domácí úkol, který máme vypracovaný poslat Ivetce, no, jsem zvědavá, co vytvořím.
Zapsala a obrázky z internetu stáhla Hana Huclová.

2 komentáře:

  1. Myslím, že tento příspěvek si zaslouží velikou pochvalu. Srozumitelný, obsahuje všechno důležité a ještě má i obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle kdyby to napsal každý - asi bych byla v nebi :-D Ne, všechny práce jsou pěkné, ale když si někdo dá tolik práce, je to hned vidět.

      Vymazat