Pořídit zápis z této lekce nebylo pro mě jednoduché. Jednak jsem si prakticky z důvodu chybějícího předchozího zápisu a celkových materiálů mnoho z minulé lekce v hlavě neodnesla a tak řada věci již probíraných minule pro mě byla opět nová. Jako „nové studentce“ bez jakékoli zkušenosti s prací s fotografií v počítači se vše jevilo jako opět neznámé. Utěšuji se však tím, že stejný přístup se stejnými znalostmi k tomu mají i všechny ostatní studentky naší skupiny.
Ivetka nám dnes rozdala chybějící materiály předchozí hodiny a nové pro tuto hodinu. Nejprve jsme si zkusily práci s nahranou fotografií červeného oka. Zopakovaly jsme si práci s grafickým programem pixlr, se kterým pracujeme online. Opět jsme si otevřely pixlr editor, tentokrát jsme zkusily otevřít obrázek z URL, do nového okna vložily odkaz na zkopírovaný obrázek. Úpravu červeného oka na šedé jsme provedly kliknutím na symbol oka z nabídky menu nástrojů a odkazu ve výše uvedené liště kliknutím na oko.
V této lekci nás Ivetka také informovala o možnosti stahování jednotlivých obrázků z internetu. Dozvěděly jsme se o možnostech jejich použití a využití, o licencích jednotlivých autorů. Licence jsou s různými právy, my jsme byly informováni o šesti typech CC licencí. Soubor licencí creative commons dává možnosti v oblasti dalšího publikování. Při nerespektování přání autorů hrozí i soudní jednání především při opětovném šíření.
Dalším našim úkolem bylo vytvoření vlastního pokoje. Vytvořily jsme si novou složku s názvem vybavení pokoje stáhnutím ostatních na blogu uložených obrázků pozadí a zařízení pokoje. Učily jsme se pracovat jednak s velikostí obrázků a jejich přesunutím na základní obrázek a tak zvané vrstvení. Naučily jsme se odstranit bílé pozadí u kopírovaných obrázků - použití tzv. kouzelné hůlky či snímací tužky, uvedené v nabídce menu nástrojů s použitím klávesy DELETE. Aby zařízení pokoje lahodilo oku a bylo pravděpodobné, je důležité si vždy zkontrolovat velikost jednotlivých obrázků tak, aby místnost se zařízením vypadala vkusně a správně zařízená. Zajímavá je práce s jednotlivými vrstvami, kdy přepínáním na jednotlivé vrstvy je možné stále místnost obměňovat přesouváním jednotlivých kusů nábytku.
Na závěr bych chtěla vyjádřit veliké poděkování naší školitelce a upřímně poděkovat za klidné vedení lekce, kdy se nám velmi často stává, že se nám z obrazovky cokoliv ztratí – někomu chybí obrázek pozadí, jinému obraz, někdy se ztratí i výsledek celého snažení restartem počítače. Ivetka vždy s klidem a ochotou pomůže, takže z lekce odcházíme vždy sice značně unavené, ale s jistotou opětovného získání nových znalostí i v našem věku.
Zdraví a krásný den přeje A. Kučerová
Žádné komentáře:
Okomentovat